VIP-owskie nagrody dla FAKRO

Firma FAKRO została laureatem piątej edycji Programu VIP Innowacyjna Stolarka 2012 w kategorii Najbardziej Rozpoznawalna Polska Marka. Ta prestiżowa nagroda to dowód na to, że sądecka firma która jest światowym wiceliderem w produkcji okien dachowych w ciągu zaledwie 20 lat zbudowała niezwykle silną markę, która zawojowała polskich konsumentów.

-Ta nagroda ma dla nas charakter szczególny – podkreśla Dyrektor Marketingu FAKRO Polska Janusz Komurkiewicz. – Nasza firma dowiodła, jak skutecznie można wypromować polską markę. Taki sukces mogłoby osiągnąć wiele polskich przedsiębiorstw. Żeby jednak z powodzeniem mogły konkurować z zagranicznymi markami podobnie jak FAKRO, muszą przekształcić się w firmy globalne. Stanie się to możliwe tylko wtedy, kiedy narodowa marka będzie mocna we własnym kraju. Promocje Polski musimy zacząć od… Polski, ponieważ nadal wielu krajowych konsumentów ciągle żyje w przekonaniu, że zagraniczne towary są lepsze.

Najbardziej Rozpoznawalna Polska Marka to nie jedyne wyróżnienie jakim uhonorowano FAKRO. W kategorii Innowacyjne Okno Dachowe do Dachów Skośnych i Płaskich nagrody otrzymały okna dachowe FGH-V Galeria oraz FTT U8 Thermo. W sposób szczególny uhonorowano też Dyrektora Marketingu FAKRO Polska Janusza Komurkiewicza, który otrzymał prestiżowy tytuł Najlepszego Menadżera w uznaniu za wypromowanie jednej z najlepszych polskich marek.

– Ta nagroda jest dla mnie pewnym zaskoczeniem, bo przecież w Programie VIP nagrody przyznawane są produktom i firmom, rzadziej natomiast menadżerom. Stąd też to wyróżnienie wywołało u mnie wzruszenie i poczucie dumy – mówi Janusz Komurkiewicz. – Stanowi ono ukoronowanie mojej dwudziestoletniej działalności zawodowej, którą rozpoczynałem niemal równocześnie z tworzeniem się FAKRO. Wtedy też powstawał w Polsce marketing, nie tylko branżowy. Wszystko trzeba było budować od podstaw. Myślę, że w FAKRO zrobiliśmy to z sukcesem. Stworzyliśmy bardzo rozpoznawalna markę, przy moim znacznym udziale.

Uroczysta gala, podczas której ogłoszono wyniki piątej edycji konkursu odbyła się 25 maja w Warszawie w Hotelu Westin. By otrzymać statuetkę laureata programu należało przejść procedurę weryfikacyjną. Polegało to na wypełnieniu odpowiedniej dokumentacji, udostępnieniu stosownych badań oraz poddaniu się ocenie kapituły składającej się z branżowych ekspertów, architektów oraz dziennikarzy prasy branżowej.

Pomysłodawcą programu jest konsumencki portal internetowy Infookno.pl .Twórcy programu promują innowacyjne firmy, które wprowadzają autorskie rozwiązania będące efektem badań i patentów.

Tagi:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *