Wiosna zawitała w branży ogrodniczej. XII edycja Targów GARDENIA za nami!

Targi GARDENIA, które w dniach 22-24 lutego odbyły się w Poznaniu udowodniły, że polskie firmy ogrodnicze zdecydowanie mogą podbijać świat.

Obecność nowych trendów, rosnąca rola zieleni w przestrzeni miejskiej i biurowej, świadomość wpływu zieleni na wartość nieruchomości, tworzenie coraz to nowszych linii narzędzi i produktów proekologicznych – to tylko kilka z obecnie panujących trendów, które obrazują zmiany zachodzące na rynku. Dobrą sytuację w branży ogrodniczej widać było na Targach GARDENIA, które dziś są nie tylko największą, ale i najdojrzalszą imprezę wystawienniczą w Polsce. W tym roku liczba uczestników bloku Targów GARDENIA/SPECIAL DAYS/SPORT INVEST wyniosła 22,667 osób.

GARDENIA to barometr branży ogrodniczej

Aranżacja ogrodu– GARDENIA w Polsce pełni rolę barometru rynku ogrodniczego, który  pomaga firmom opracować skuteczne strategie biznesowych na kolejne lata. Targi pośrednią w procesie wymiany doświadczeń wśród profesjonalistów. Pomagają też zdobyć biznesowe know-how – podkreśla Jakub Patelka, dyrektor projektu.  Targi GARDENIA skupiają już nie tylko czołowych producentów, ale większość operujących na polskim rynku dostawców. GARDENIĘ można opisać jako panoramę branży również z uwagi na zróżnicowane grono zwiedzających, szczególnie tych biznesowych. – Byli z nami zarówno przedstawiciele handlu tradycyjnego, jak i nowoczesnego. 60% odwiedzających stanowili przedstawiciele sklepów i centrów ogrodniczych. 40% osoby decyzyjne z sieci marketów remontowo-budowlanych. Wśród uczestników Targów nie zabrakło również projektantów i wykonawców ogrodów, którzy stanowią grupę zwiedzających o dużym potencjale – tłumaczy Jakub Patelka.

Największa ekspozycja sprzętu ogrodniczego

Targi GARDENIA to największa ekspozycja sprzętu ogrodniczego, maszyn oraz urządzeń do zastosowania amatorskiego oraz profesjonalnego. Wiele z innowacyjnych rozwiązań na sezon 2018 po raz pierwszy swoją prezentację miało właśnie w Poznaniu i właśnie tutaj znalazło swoich nabywców.

Na Targach GARDENIA okazale prezentował się również sektor roślin, który generują największe przychody w sklepach i centrach ogrodniczych. Wiele oryginalnych odmian spotkało się z zainteresowaniem ze strony odwiedzających, którzy chętnie rozmawiali na temat nowych roślin na sezon 2018.

Nowe trendy ogrodnicze

Podczas GARDENII można było zaobserwować szybkie i skuteczne rozwiązania do ogrodu w stylu ready-to-use (gotowe do użycia), nowe linie produktów proekologicznych wśród narzędzi akumulatorowych czy nawozów organicznych. W ostatnich latach wśród konsumentów widać też potrzebę hodowli warzyw we własnych ogródkach. Nic dziwnego, że produkty odpowiadające trendowi grow-your-own (wyhoduj to sam) również cieszyły się popularnością.

Branża chłonna ogrodniczej wiedzy

Targi ogrodnicze GardeniaGARDENIA to niezwykle ważna i widowiskowa impreza w branży ogrodniczej, która wróży wiosnę i wiele mówi o zbliżającym się sezonie ogrodniczym. GARDENIA wyznacza również trendy oraz łączy pasjonatów zieleni  z Polski i Europy. W tym roku Targi GARDENIĘ odwiedzili przedstawiciele branży m.in. z Austrii, Białorusi, Dani, Francji, Holandii, Litwy, Niemiec, Portugalii, Rosji, Szwecji czy Wielkiej Brytanii. Targi odwiedzili również managerowie i kierownicy wyższego szczebla z takich sieci, jak BrocomarcheBricomanLeroy MerlinObi, CastoramaPSB Mrówka czy Tesco.

Targi GARDENIA kolejny raz były platformą wiedzy i wymiany doświadczeń, miejscem czerpania inspiracji i zdobywania nowych, praktycznych umiejętności. Wszystko dzięki cyklowi bardzo interesujących konferencji, warsztatów i szkoleń, które urozmaiciły proces zwiedzania ekspozycji targowej. Pierwszy dzień Targów rozpoczęła XII edycja seminarium „Miejska Sztuka Ogrodowa”. Tematem przewodnim tegorocznego spotkania była „Miasto dla natury”. Konferencja, którą poprowadził dr hab. Piotr Urbański z Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu cieszyła się zainteresowaniem z uwagi na bogaty program prelekcji. Wystąpienia poprowadzili m.in.: Małgorzata Sobieszczyk, Joanna Paniec, Karol Podyma, Ernest Rudnicki czy Zbigniew Chachulski.

Frekwencja dopisała również podczas II edycji Kongresu Liderów Branży Ogrodniczej, która dostarczyła  wiedzy sprzedażowej.  Wśród prelegentów pojawili się m.in.: Paweł Bronikowski, Robert Radkiewicz, Michał Michalski, Marek Borowiński, Rafał Błachowski i Marta Cała-Sturzbecher, którzy dostarczyli wiedzy z zakresu skutecznej obsługi klienta, zwiększania wartości koszyka zakupowego, efektywnej rotacji produktów. Wszystko po to, aby bilans sprzedaży pozostawił jak największy plus w kasie, nie tylko sklepowej. Tegorocznym Targom towarzyszyło również szkolenie z procesów sprzedażowych firmy 4 Results, III FORUM ARCHITEKTÓW KRAJOBRAZU oraz Forum Promotorów Ogrodnictwa.

Atrakcje dla szerokiej publiczności

Wystawy dla ogrodnikówOsoby marzące o własnym, baśniowym zakątku, cudownym azylu, w którym królują wielobarwne kwiaty i piękne dekoracje, miały okazję nie tylko zwiedzić bardzo różnorodną i bogatą ekspozycję, ale też spotkać się z gwiazdami wielkiego formatu, specjalistami posiadającymi wieloletnie doświadczenie w ogrodnictwie. Wiedzę czerpać mogły m.in. od Marka Jezierskiego czy Witolda  Czuksanowa. Warsztaty „Ogród marzeń tworzony z pasją” to stały punkt programu GARDENII, który od lat ma już swoich fanów. Wiele nowych pomysłów można było zaczerpnąć także podczas „Rodzinnych warsztatów ogrodniczych”. Pozytywne emocje wzbudził także konkurs „Inspiracje –Aranżacje” oraz ogrody pokazowe przygotowane podczas tego wydarzenia. GARDENIA była także niepowtarzalną okazją do tego, by stworzyć swój własny ogród. Wszystko za sprawą „Pogotowia Projektowego”, które umożliwiło uczestnikom Targów samodzielną aranżację przydomowej przestrzeni.  Pomagali w tym specjaliści z Katedry Terenów Zieleni i Architektury Krajobrazu Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu. O roli roślin opowiedziała też Diana Szczęsna, botanik na wydziale nauk przyrodniczych Uniwersytetu Wrocławskiego, która odwiedziła GARDENIĘ  na zaproszenie redakcji czasopisma „Mam Ogród”. Podczas Targów GARDENIA nie zabrakło również możliwości zakupu roślin i narzędzi. Pasjonaci kwiatów doniczkowych i rabatowych, posiadacze drzew owocowych i krzewów ozdobnych mogli wziąć udział w kiermaszu ogrodniczym.

Do zobaczenia w 2019 roku  

Wszystko, co dobre szybko się kończy. W tym także i Targi GARDENIA, którym towarzyszyło wiele pozytywnych emocji. – Jesteśmy wdzięczni wystawcom, zwiedzającym, mediom, a także związkom i stowarzyszeniom za udział w Targach GARDENIA – podkreśla Jakub Patelka. – Organizacja przedsięwzięcia dla tak znakomitej grupy była dla nas zaszczytem. Oby pobyt na Targach GARDENIA przełożył się na wiele nowych kontraktów na najbliższe lata – podsumowuje.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *