Po co architektom social media? Pasjonujące Domopasje z WZ Studio w Domotece
Czy i jak media społecznościowe mogą pomóc architektom oraz pracowniom architektonicznym? I czy architekt faktycznie powinien tańczyć na TikToku, by przyciągnąć zainteresowanie klientów i wypromować swoje projekty? Na pytanie o to, jak specjaliści z branży architektonicznej, wnętrzarskiej i projektowej mogą budować swój profesjonalny wizerunek dzięki mediom społecznościowym odpowiedziały architektki Ada Skwira i Małgorzata Liebhart z pracowni WZ Studio. Spotkanie i warsztat odbyły się w ramach drugiej odsłony serii Domopasje, autorskiego cyklu wydarzeń Centrum Designu Domoteka.
WZ Studio jest jedną z najbardziej uznanych i rozpoznawalnych polskich pracowni projektowania wnętrz, która ma za sobą lata doświadczenia projektowego oraz dziesiątki zrealizowanych koncepcji. Poza niewątpliwym doświadczeniem projektowym, architektki Ada Skwira i Małgorzata Liebhart, założycielki WZ Studio, mają jeszcze jedno doświadczenie, które niezaprzeczalnie wyróżnia je wśród pozostałych polskich pracowni architektonicznych – doświadczenie budowania eksperckiego wizerunku dzięki profesjonalnej komunikacji w mediach społecznościowych. Architektki zdobyły je poprzez własną, wieloletnią, konsekwentną praktykę i na własnej skórze przekonały się, jakie korzyści mogą przynieść architektom umiejętnie prowadzone media społecznościowe. Dziś podczas cieszących się wielką popularnością szkoleń dzielą się tą wiedzą z innymi architektami.
Nic więc dziwnego, że spotkanie pod tytułem „Jak tworzyć zasięgowe rolki?”, będące drugą odsłoną autorskiego cyklu wydarzeń Centrum Designu Domoteka Domopasje, przyciągnęło tak liczną publiczność. Na spotkanie złożyły się pasjonujące warsztaty połączone z Q&A, których tematyka zdecydowanie wykraczała poza wskazówki dotyczące zasięgowych rolek. Podczas szkolenia Ada Skwira i Małgorzata Liebhart opowiedziały o tym, jak architekci i pracownie architektoniczne mogą dzięki mediom społecznościowym budować swoją markę osobistą, pokazywać swoje projekty odbiorcom oraz profesjonalnie komunikować się z klientami (oraz potencjalnymi klientami). Nie była to jednak tylko teoria, a praktyczne pomysły i zasady poparte własnym doświadczeniem. A jest ono niezaprzeczalne: profile WZ Studio w mediach społecznościowych śledzi prawie 75 tys. osób, w tym prawie 60 tys. na Instagramie, ponad 10 tys. na Facebooku i prawie 2,5 tys. na TikToku. Duet pokazał również, jak skuteczne mogą być ich porady w połączeniu z wartościowym contentem – nagrane przez architektki reelsy pokazujące ofertę Domoteki zdobyły ogromne zasięgi, generując w ciągu kilku dni milion wyświetleń.
Jak przyznały podczas spotkania w Domotece Ada Skwira i Małgorzata Liebhart, w mediach społecznościowych przede wszystkim liczą się jednak nie tyle cyferki, co faktyczna, konsekwentna i kreatywna komunikacja z odbiorcami. Dzielenie się m.in. profesjonalnymi wskazówkami dotyczącym prawidłowego projektowania wnętrz czy rozmaitymi problemami, z jakimi często można spotkać się na placu budowy oraz propozycjami ich rozwiązań – wszystko to pomogło założycielkom WZ Studio podkreślić ekspercki profil pracowni, a także przełożyło się na zainteresowanie ich projektami ze strony mediów, organizatorów branżowych wydarzeń oraz nowych klientów. I odpowiadając na pytanie zadane wyżej – architekt wcale nie musi tańczyć na TikToku, by zdobyć popularność w mediach społecznościowych (choć jak najbardziej może, jeśli ma na to ochotę!). Przede wszystkim jednak liczą się autentyczność oraz kreatywne, przyciągające zainteresowanie i merytoryczne treści. W połączeniu z konsekwencją i śledzeniem aktualnych trendów – nie tylko wnętrzarskich, ale też socialmediowych – są one kluczem do sukcesu. I jeszcze jedna zasada: „do not post and ghost”, czyli nigdy nie pozostawiaj pytań odbiorców bez odpowiedzi!
Scenografią dla szkolenia WZ Studio była nastrojowa przestrzeń salonu Primavera Furniture, wypełniona komfortowymi meblami tapicerowanymi polskiego producenta.
Domopasje to nowy, autorski cykl wydarzeń Centrum Designu Domoteka w Warszawie. Gościem spotkania inaugurującego cykl była znana projektantka biżuterii, Anna Orska. Ostatnie spotkanie było okazją do poznania historii założycielek pracowni WZ Studio, architektek Ady Skwiry i Małgorzaty Liebhart. Podczas każdego ze spotkań przedstawiane są najbardziej inspirujące postaci z branży architektonicznej, wnętrzarskiej i projektowej. Spotkaniom tym towarzyszą też kameralne rozmowy w otoczeniu najwyższej jakości designu.
Organizatorem wydarzenia jest Centrum Designu Domoteka w Warszawie i OKK! PR.
Po informacje na temat przyszłych spotkań z serii Domopasje zapraszamy na www.domoteka.pl