Trendy na rynku podłóg: ciekawa struktura, fazowanie, duże formaty desek

O trendach na rynku podłóg, potrzebach klientów, najmodniejszych wzorach w tym sezonie, a także nowościach wśród paneli laminowanych i podłóg drewnianych rozmawiamy z Tomaszem Mielcarkiem, Prezesem poznańskiego salonu podłogowego Direct Floor.

Jaki rodzaj podłogi jest najchętniej kupowany przez klientów Państwa salonu w tym roku?

W ostatnich miesiącach zauważyliśmy zdecydowany wzrost sprzedaży paneli laminowanych z wyższej i najwyższej półki, takich producentów jak Balterio czy Berry Floor. Bardzo dobrze sprzedają się również panele marki Quickstep, które oficjalnie są w salonie Direct Floor od niedawna. Nasi Klienci szukają przede wszystkim paneli dobrze odzwierciedlających wygląd podłogi drewnianej: o ciekawej strukturze, 4-stronnym fazowaniu, często dużych formatach desek. Coraz częściej padają również pytania o kolekcje wodoodporne takie jak Riviera z Berry Floor czy Lagune z firmy Quickstep.

Co bardzo cieszy, do dobrych jakościowo paneli Klienci bardzo często decydują się na zakup maty kwarcowej jako podkładu.

Czym charakteryzuje się ta mata kwarcowa? To lepsze rozwiązanie od innych rodzajów podkładu?

 Mata kwarcowa to 2 lub 3mm podkład stosowany przez nas z powodzeniem pod wszelkiego typu podłogi pływające takie jak deska trójwarstwowa lub panele laminowane.  Jest to rewolucyjne rozwiązanie jeśli chodzi o wyciszenie uciążliwego stukania laminatów. Jednocześnie to najlepszy na rynku podkład na ogrzewanie podłogowe z uwagi na bardzo niski opór cieplny (0,03m2/K/W Parametrami akustycznymi przebija wszystkie inne podkłady. Swoje rewelacyjne parametry akustyczne oraz przewodzenie ciepła zawdzięcza przede wszystkim ogromnej gęstości, sięgającej nawet 1000kg/m3! To więcej niż gęstość płyt HDF w panelach z najwyższej półki jakościowej.

Co ma większy wpływ na decyzje klientów? Cena, jakość, trendy?

 Przede wszystkim wygląd; następnie jakość i cechy użytkowe. Cena nie jest oczywiście bez znaczenia, ale często nie jest wbrew pozorom czynnikiem decydującym o zakupie. Nikt nie chce kupić podłogi, która nie będzie mu się podobać….

Przy tak bogatej ofercie, jaką posiadamy w naszym salonie, możemy zaproponować Klientom pełne spektrum możliwości,  w niemal każdej grupie cenowej i gamie kolorystycznej.

Jakie podłogi są najmodniejsze w tym sezonie? Które wzory, struktury najbardziej przypadają klientom do gustu?

 Poza uniwersalnym dębem, od pewnego czasu królują podłogi dymione/opalane lub bielone, w klimatach rustykalnych. Ostatnio jednak znów pojawiają się Klienci poszukujący egzotyków takich jak merbau czy jatoba. Architekci stosunkowo często sięgają też po jeden z najciekawszych materiałów na podłogę: orzech amerykański 1-lamelowy.

Wykończenie powierzchni? Dzięki coraz lepszej wiedzy oraz promowaniu sprawdzonych systemów olejów/olejowosków, właśnie podłogi olejowane są kupowane najczęściej  jeśli chodzi o deski lite. W tzw.  trójwarstwówkach wciąż króluje jednak lakier, ale nawet tu widać powoli tendencję w kierunku oleju UV lub oksydacyjnego.

Jakie nowości wśród paneli laminowanych pojawiły się w  tym roku?

Każdy producent szykuje jakieś nowości w swojej ofercie. Np. w Balterio pojawiły się dwie nowe kolekcje: Impressio i Stretto, Berry Floor dodał do swojej oferty nowe dekory w obrębie istniejących już kolekcji, a Tarkett wprowadził wiele naprawdę ciekawych wzorów w deskach bez fazy, lecz ze strukturą synchroniczną oraz w bardzo szerokich deskach. W tej chwili już chyba każdy z czołowych producentów paneli laminowanych posiada w swojej ofercie panele w wersjach tzw. XL, czyli dużych formatów.

Czy panele w wersji XL wymagają innego sposobu montażu?

 Nie. Te panele układa się dokładnie w ten sam sposób, jak te w standardowych rozmiarach.

A jakie nowości przygotowali producenci desek podłogowych?

Nie sposób w kilku słowach powiedzieć o wszystkich nowościach, mamy u siebie wielu producentów i każdy z nich wprowadza jakieś nowości. Szczególną uwagę można zwrócić np. na kolekcję olejowaną desek trójwarstwowych firmy Tarkett. Mamy też w ofercie produkty niestandardowe, mniej znane na szeroko pojętym rynku, takie jak np. deski warstwowe lekko lub mocno dymione wykończone olejowoskami firmy Saicos, które cieszą się coraz większym zainteresowaniem. Austriacki producent Symphony, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom rynku serię dębowych 1-lamelowych desek olejowanych o grubości 11,5mm w kolorze naturalnym oraz białym. Pojawił się też orzech amerykański w oleju w wersji 3-lamelowej.

Czy obserwuje Pan oczekiwane i sygnalizowane przez większość producentów podłóg na początku roku ożywienie rynku? Czy ludzie chętniej kupują podłogi niż w analogicznym okresie poprzedniego roku?

 Zdecydowanie tak. W stosunku do roku poprzedniego notujemy znaczne wzrosty sprzedaży, szczególnie w segmencie podłóg ze średniej i wyższej półki, czyli dobrych jakościowo. Mam pozytywne wrażenie, że świadomość Klientów wzrasta jeśli chodzi o wybór odpowiedniej podłogi, dopasowanej do indywidualnych oczekiwań. Stawiamy na profesjonalne doradztwo i  ukierunkowujemy na produkty spełniające ich wymagania. Przedstawiamy zalety, ale i wady poszczególnych rozwiązań – takie mamy standardy, a Klienci doceniają ten fakt. Jak mówi nasze hasło: Fachowo. Pewnie. Bez Haczyków.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *