Husqvarna uruchamia usługę pay-per-use

Usługa ruszyła maju w Sztokholmie. Właściciele ogrodów zyskali dostęp do usługi pay-per-use, która pozwala im na płacenie jedynie za czas wypożyczenia akumulatorowych maszyn ogrodowych Husqvarna. To rozwiązanie eliminuje konieczność posiadania, przechowywania i serwisowania maszyn, których nie używamy zbyt często takich jak nożyce do żywopłotu czy pilarka. To pilotażowy projekt i realizacja zobowiązania firmy Husqvarna do odkrywania innowacyjnych i zrównoważonych rozwiązań w kwestii pielęgnacji ogrodów i terenów zieleni.
Fot. Husqvarna

Husqvarna Battery Box to inteligentny samodzielny kontener wyposażony w 30 elektronicznie zamykanych schowków, w których przechowywane są akumulatorowe maszyny do pielęgnacji zieleni. Za pośrednictwem aplikacji dostępnej na smartfon właściciele ogrodów mogą zarezerwować maszynę, pobrać instrukcję, opłacić jej wypożyczenie i otworzyć schowek, w którym czekać będzie na nich wcześniej zarezerwowany produkt. Kontener zostanie ulokowany przy centrum handlowym Bromma Blocks, 15 min na zachód od Sztokholmu.

Już dziś korzystamy ze wspólnego użytkowania mieszkań, czy samochodów. Współdzielenie produktów, które używane są jedynie okazjonalnie, jak nożyce do żywopłotu jest świetnym rozwiązaniem dla wielu użytkowników. Husqvarna Battery Box jest dowodem na to, że nasze zobowiązanie do odkrywania nowych rozwiązań, które łączą innowację i zrównoważony rozwój z korzyścią dla właścicieli ogrodów i lokalne społeczności oraz rozwijają naszą sieć dystrybucji – mówi Pavel Hajman, Prezydent Husqvarna Division.

Zrównoważony rozwój i innowacja poddana próbie

Ten pilotażowy projekt wspiera program poświęcony zrównoważonemu rozwojowi firmy Husqvarna, i konwersję z produktów zasilanych benzyną do cichych maszyn akumulatorowych, które nie emitują spalin. Ponadto celem projektu jest również przetestowanie praktycznych zastosowań tego rozwiązania technicznego, a także zbieranie informacji o dojrzałości rynkowej, zachowaniach klientów i potencjalnych przyszłych możliwości uzyskiwania przychodów dla sieci dystrybucyjnej Husqvarna. Okres próbny będzie trwać od 1 maja do 31 października 2017 roku.

Fot. Husqvarna

Jak to działa?

Po zakończeniu rejestracji w aplikacji Husqvarna Battery Box klient może zarezerwować jeden z 30 dostępnych produktów zasilanych akumulatorem- do wyboru: pilarka, nożyce do żywopłotu, podkaszarka lub dmuchawa. Aplikacja przeprowadzi użytkownika przez cały proces do otwarcia i zamknięcia drzwi do określonego schowka, w którym jest przechowywany produkt. Aplikacja zawiera również filmy instruktażowe, które wyjaśnią obsługę każdej maszyny. Skrzynka zasilana przez ogniwa słoneczne i będzie obsługiwana codziennie przez pracowników firmy Husqvarna, co zagwarantuje, że produkty będą w dobrym stanie technicznym, a baterie w pełni naładowane.

Połączenie pomiędzy Husqvarna Battery Box-em, a klientem jest obsługiwane przez technologię Bluetooth. Do celów identyfikacyjnych, klient korzysta ze szwedzkiej aplikacji identyfikacyjnej “BankID”. Płatności są naliczane na zarejestrowanej karcie kredytowej pod koniec miesiąca.

Potężne i ciche produkty w pudełku

Z punktu widzenia wydajności produkty akumulatorowe w kontenerze Husqvarna są równie wydajne, co ich spalinowe odpowiedniki. Jednak dzięki wykorzystaniu zasilania akumulatorowego nie emitują spalin i są bardzo ciche. Seria maszyn akumulatorowych Husqvarna jest zasilana baterią litowo-jonową 36V, a uniwersalna bateria pasuje do wszystkich maszyn Husqvarna zasilanych akumulatorem.

Partnerzy projektu

Husqvarna Battery Box to wynik współpracy firm: Telenor, Flex, Zuora i HiQ. Firma Flex stworzyła kontener i dostarcza informacje o statusie w trakcie testu przez chmurę dostarczoną przez firmę Telenor Connexion. Zuora dostarcza rozwiązanie płatności abonamentowej, a HiQ stworzyła aplikację i system, który zespoli wszystkie elementy razem. Centrum handlowe Bromma Blocks udostępniło miejsce do przeprowadzenia testu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *