Otwarcie nowego salonu Geberit w Krakowie

Architekci, reprezentanci mediów, partnerzy, klienci i przyjaciele firmy Geberit – w sumie prawie 300 osób – spotkało się 24 września w podkrakowskiej Modlniczce, przy okazji uroczystego otwarcia odnowionego salonu marek Geberit i Koło. Dotychczasowa przestrzeń salonu została gruntownie przearanżowana, by stworzyć supernowoczesne miejsce prezentacji produktów, a zarazem – centrum szkoleniowo-kompetencyjne Geberit.

Budynek w budynku

Nowa forma krakowskiego showroomu Geberit to efekt zmian, wychodzących daleko poza ramy tradycyjnie pojmowanego remontu. Wewnątrz istniejącej dotąd hali o powierzchni 850 m2 powstał budynek, o powierzchni 250 m2. Nowy gmach został stworzony w miejscu starego biura – od podstaw, z wylaniem nowych fundamentów – mówi zarządzający obiektem Maciej Jankiel. W ten sposób powstało nowoczesne centrum szkoleniowo-kompetencyjne, połączone z salonem wystawowym. Mieści się tam biuro regionalne Geberit oraz nowa przestrzeń networkingowa, z której mogą korzystać architekci, by na miejscu prezentować konkretne rozwiązania łazienkowe swoim Klientom.

Prace rozpoczęły się w lutym 2019 i udało się je ukończyć w sensacyjnie krótkim czasie 5 miesięcy. Jest to zasługą profesjonalnego i doskonale zgranego zespołu projektowego, w którym znaleźli się architekci I projektanci wnętrz: Bernard Marszałek, Urszula Marszałek, Aurelia Śmigielska, Beata Smulska oraz Anna Niedopytalska.

Z jednej strony – konieczność zgromadzenia wszystkich zezwoleń i atestów budowlanych na czas, z drugiej – niesprzyjająca aura, która powodowała, że tynki schły wolniej, niż zakładano… Wyzwań na drodze do realizacji projektu było wiele. Tym większe wrażenie robi efekt końcowy – efektownie zaprojektowana przestrzeń, której wnętrza utrzymane są w kolorystyce spójnej z paletą barw Geberit, Wyraźnie widać ogrom włożonej pracy i dbałość o każdy detal.

Odkrywanie Szwajcarii z Geberit

Otwarciu nowego obiektu towarzyszyło hasło „Odkryj z nami Szwajcarię”, nawiązujące do helweckich korzeni marki. Historia dzisiejszego lidera branży rozpoczyna się w roku 1847, kiedy to hydraulik Caspar Melchior Gebert rozpoczął działalność w miasteczku Rapperswil niedaleko Zurychu. Obecnie Geberit z dumą kontynuuje szwajcarską tradycję solidnego projektowania i rzetelnego rzemiosła, łączącego nowatorstwo z dbałością o najwyższą, ponadczasową jakość. Krakowski salon Geberit to już także element historii marki – w tym roku obiekt obchodzi 10-lecie swojego istnienia, a jego otwarcie w odnowionej formie to ważny wydarzenie z punktu widzenia rynku.

Wartości i idee w biznesie

Filozofię i przekonania napędzające firmę od wewnątrz przedstawił Prezes Geberit Polska, Przemysław Powalacz, w wystąpieniu pt. „Wartości jako fundament biznesu. Naiwność czy bezkompromisowy idealizm?” To właśnie wspólne wartości i przekonania stoją za wyborem architekta Roberta Koniecznego na nowego ambasadora marki Geberit.

Robert Konieczny to zdobywca wielu prestiżowych nagród architektonicznych i jedyny Polak we francuskiej Academie d’Architecture, wizjoner, słynący ze śmiałych, przełomowych projektów, takich jak słynna Arka, Dom Bezpieczny czy budynek Centrum Dialogu „Przełomy”, a także szef biura architektonicznego KWK Promes. Bezkompromisowość, ciągłe poszukiwanie nowych rozwiązań i oddanie pracy, w której dążenie do perfekcji łączy się z poczuciem misji – to tylko niektóre z elementów, łączących filozofię marki Geberit z postacią jej nowego ambasadora. Podczas imprezy, towarzyszącej otwarciu nowego salonu, Robert Konieczny opowiedział o procesie twórczym oraz o architektach, którymi się inspiruje, o pracy pod wpływem czasu oraz o konieczności uwzględnienia w projekcie kontekstu każdego miejsca. Wątek architektury kontynuował dyrektor pionu Projekty i Technologia, Adrian Burzyk, który przybliżył gościom temat architektury Szwajcarii, przedstawił wybrane obiekty z lat 50. i 60., a także współczesne budynki, które wywarły wpływ na światową architekturę.

Otwarcie nowego showroomu uświetnił pokaz mody młodych, polskich projektantów, a doskonała czekolada, sery oraz wino przypominały gościom o najlepszych szwajcarskich tradycjach.

Fot. materiały prasowe Geberit

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *